Afvalrecycler Van Gansewinkel wint Klant Beleving Award

Winschoten

Van Gansewinkel heeft de Klant Beleving Award gewonnen. De recycler en afvaldienstverlener kwam donderdag als beste uit de bus in de categorie professionele dienstverlening.

Klanten waardeerden Van Gansewinkel met gemiddeld een 8,4. Dit is onder meer te danken aan een verbeterde score op de pijlers accountmanagement, facturatie en betrouwbaarheid van dienstverlening. Van Gansewinkel ontving de prijs uit handen van Integron, een onafhankelijke onderzoeksbureau dat jaarlijks de klanttevredenheidscijfers van ruim 1.000 Nederlandse en Belgische bedrijven onderzoekt. In het klanttevredenheidsonderzoek onderzoekt Integron de tevredenheid van klanten bij organisaties op diverse pijlers. Op het gebied van ‘Accountmanagement’ behaalde Van Gansewinkel in 2015 maar liefst een 8.7 (2014: 8.5), de hoogste score op dit thema sinds de afvalverwerker gestart is met het onderzoeken van de klantwaardering. “Wij opereren zo dicht mogelijk bij de klant en hebben onze organisatie daar in het afgelopen jaar op aangepast”, aldus Geert Glimmerveen, directeur van Van Gansewinkel Nederland: "Onze collega’s werken als lokale ambassadeurs in de regio, waarbij zij intensief contact onderhouden met onze klanten. Dat heeft zich vertaald in een hogere score op accountmanagement. Met deze transitie achter de rug zijn we daar uiteraard extra trots op!”

Auteur

Arjan Brondijk