Uitslaande woningbrand in Winschoten voorkomen

Winschoten

Aan de Garst in Winschoten werd zondagavond een woningbrand gemeld. Binnen in de woning ontstond een aanzienlijke schade maar een uitslaande brand kon worden voorkomen.

Vermoedelijk is een televisie de oorzaak van de brand geweest. Omdat de bewoner, toen hij thuis kwam, de deuren van de woning dicht liet, toen hij de brand ontdekte, kwam er geen verse zuurstof binnen, waardoor de brand niet snel groter werd. De Winschoter brandweer was snel ter plaatse en zette een eerste aanval in via de achterzijde van de woning.Nadat de brand was geblust, is de woning geventileerd. Hete delen uit het pand werden verwijderd en afgeblust. Achter de woning liep een hond van de bewoner aan een ketting. Een brandweerman nam de hond voor de zekerheid mee naar de voorzijde van de woning om het beestje met de eigenaar te verenigen. Foto's Marcel Lameijer

Auteur

Arjan Brondijk