Wmo-cliënten Westerwolde zeer tevreden met ondersteuning

Vlagtwedde

De gemeente Westerwolde scoort goed op het recent gehouden klantonderzoek Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Het gemiddelde cijfer voor de kwaliteit van ondersteuning is gestegen van een 8,3 naar een 8,7.

Het meest tevreden zijn de cliënten over de kwaliteit van de ondersteuning, de deskundigheid van de medewerkers en de wijze waarop er werd geluisterd en meegedacht over een oplossing.

Bijeenkomst Wmo

De Wmo-cliënten zijn uitgenodigd om alle resultaten samen met de gemeente te bespreken. Ruim 30 Wmo-cliënten hebben aangegeven dat zij graag in gesprek gaan. Deze mensen worden uitgenodigd voor een bijeenkomst in Sellingen of Wedde. Tijdens deze bijeenkomsten worden de resultaten van de enquête besproken om zo samen de Wmo hulp- en dienstverlening van de gemeente verder te verbeteren.

Jaarlijks onderzoek
De gemeente Westerwolde onderzoekt jaarlijks de tevredenheid van haar Wmo-cliënten. Met de resultaten van dit onderzoek kan het sociaal domein zich blijven ontwikkelen en verbeteren. De gemeente heeft het onderzoek laten uitvoeren door bureau CMO STAMM. In totaal hebben 429 Wmo-cliënten de enquête ingevuld.

Wethouder Harrie Brunen: “De vergelijking met de samengevoegde uitkomsten van Bellingwedde en Vlagtwedde van vorig jaar laat zien dat nu veel vaker samen met Wmo-cliënten naar oplossingen is gezocht. Cliënten voelen zich serieus genomen. Verder is de kwaliteit van de ontvangen ondersteuning gunstiger ervaren dan vorig jaar. Mooie resultaten en een groot compliment voor onze medewerkers!”


Auteur

Arjan Brondijk Redacteur