Klanten Albert Heijn Winschoten halen 300 euro op voor Stichting Hartekind

Winschoten

Hartekind Jolijn ‘regelde’ een flessenactie voor Stichting Hartekind bij Albert Heijn Winschoten. Veel klanten gaven gehoor aan deze actie. In totaal werd 300 euro gespaard.

Stichting Hartekind zet zich in voor wetenschappelijk onderzoek naar aangeboren hartafwijkingen bij kinderen. Op deze manier willen ze de overlevingskansen van deze grote groep kinderen vergroten en hun kwaliteit van leven verbeteren.

Dagelijks worden er namelijk vier kinderen in Nederland geboren met een hartafwijking, en iedere dag krijgen drie kinderen een openhartoperatie om te kunnen overleven. Helaas overlijdt er in Nederland nog elke twee dagen één kind aan de gevolgen van een hartafwijking.

Vrolijke Jolijn, nu ruim acht maanden, heeft ook een aangeboren hartafwijking. Ze heeft inmiddels twee openhartoperaties achter de rug. Er volgen nog meer ingrepen. Zonder onderzoek ook voor haar geen kansen. Klanten

Voor meer informatie en donaties, zie www.hartekind.nl 


Auteur

Arjan Brondijk Redacteur