Grandioos Groningen in ‘Bie De Boer’ langs bij Annechien ten Have uit Beerta

Scheemda

Het regionale videomagazine Grandioos Groningen is gestart met de YouTube serie ‘Bie De Boer’. In de serie trekken verslaggevers iedere week de provincie in voor mooie verhalen over en uit het Groningse boerenleven. In de eerste aflevering van ‘Bie De Boer’ gaat Grandioos Groningen langs bij Annechien ten Have uit Beerta.

Met haar Hamletz bracht de varkenshoudster het eerste Nederlandse merk in vers vlees op de markt. In de aflevering vertelt Annechien over het ontstaan van Hamletz en neemt ze Rob mee naar de ‘dartelstallen’ van de varkens.

Onzichtbaar voor het grote publiek

De agrarische sector is op dit moment vaak nog onzichtbaar voor het grote publiek. Met ‘Bie De Boer’ wil Grandioos Groningen hier verandering in brengen. De serie geeft de kijker een uniek inkijkje in het dagelijks leven van boeren en aanverwante sectoren en laat zien wat er bij het runnen van een boerenbedrijf komt kijken.

Wederzijds begrip

Volgens aanvoerder Rob Mulder van Grandioos Groningen moet ‘Bie De Boer’ een bijdrage leveren aan het wederzijdse begrip tussen en maatschappij: “Er bestaat veel onbegrip in de maatschappij, voortkomend uit een gebrek aan kennis van en over het boerenleven. Door de boerenverhalen op een open en toegankelijke manier te vertellen, denk ik dat we een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan het wegnemen van de, overigens onnodige, grenzen.”


Auteur

Arjan Brondijk Redacteur