Raar fenomeen in Nederlandse energiemarkt

Aangeboden door: Kostenservice.nl

“In Nederland heeft maar liefst 70% (!) van de huishoudens ooit al lagere jaarkosten geregeld, door te wisselen van energieleverancier. Dat is een heel hoog percentage. Deze mensen besparen al snel € 200,00 tot € 400,00. Maar de meeste mensen regelen dit niet ieder jaar opnieuw. Dat is pas écht opvallend.”

In 2019 wisselde namelijk 16% van energieleverancier. Dat is een stuk lager dan de 70%, die het ooit deed. In totaal zijn 4 miljoen huishoudens vorig jaar dus niet opnieuw gewisseld van leverancier. Terwijl ze dat in het verleden wel deden. Een enorm aantal.

Een groot deel blijkt zijn of haar contract te laten aflopen en gaat dus een stuk meer betalen.

“4 miljoen huishoudens regelen niet consequent simpel de lagere jaarkosten.”

In de jaren, dat je niks doet en gewoon blijft zitten bij de leverancier, betaal je onnodig  honderden euro’s teveel

Waarom laat men dit voordeel liggen?

Wij zien 4 redenen:

  1. Tijd gaat snel.
    “Pfff, de tijd vliegt, 12 maanden zijn zo voorbij, had niet door, dat ik alweer een nieuw aanbod moest regelen…”
     
  2. De consument denkt goed te zitten.
    “Ik zit al bij de goedkoopste, ik zit dus wel goed, denk ik…Ik hoef niks te doen..”
    Een misverstand, want ook bij die goedkope leverancier ga je na 1 jaar naar een duurder tarief)  
     
  3. Desinteresse / niet elk jaar zin in
    Men heeft er geen zin in, om er elk jaar om te moeten denken of er mee bezig te zijn.

“Ik ga me niet elk jaar erin verdiepen of mee bezig houden, wat een gedoe voor die paar centen…Telkens dat gedoe.”.

  1. Wantrouwen / ongeloof
    Men heeft een negatief  vooroordeel en vertrouwt de energieleveranciers niet.
    “Ach, best leuk dat overstappen, maar het heeft geen zin. Na 1 jaar moet je toch weer de hoofdprijs betalen…”
    Een misverstand, want je kunt gewoon een beter tarief krijgen.

De nieuwe oplossing:  KOSTENSERVICE

Het Groningse bedrijf Kostenservice biedt sinds 2019 een nieuwe, gratis service. Door je 1x bij hen in te schrijven, regelen zij elk jaar, dat je de goede deal voor je energie hebt. Daarmee bieden ze een hele simpele oplossing voor de eerder genoemde redenen.

Ze regelen alles, maar ze geven je ook de garantie, dat je een beloofd bedrag bespaart.

Wat regelt Kostenservice?

  • Dat je elk jaar minder betaalt voor je energie
  • Dat je gegarandeerd elk jaar een beloofd voordeel behaald
  • Dat je geen boetes of vergoedingen hoeft te betalen
  • Dat de overstap vlekkeloos wordt geregeld. Elk jaar opnieuw
  • Je schrijft je 1x in. Daarna wordt alles voor je gedaan.

Met deze service krijg je altijd eerst bericht van Kostenservice, als ze een aanbod voor je hebben geregeld. Je kan zelf dan gewoon nog bepalen of je dat aanbod wilt hebben. Als je niks doet, dan wordt alles voor jou geregeld met de energieleverancier en krijg je een bevestiging via e-mail.

De overstap gebeurt altijd op het gewenste, juiste moment. Daar zorgt Kostenservice voor.