NC-websites Winschoten eerste Google Partner in Oost-Groningen

Winschoten - NC-websites is de eerste officiële Google Partner van Oost-Groningen. De Winschoter webbouwer volgde daarvoor een intensieve, vierdaagse training op het hoofdkantoor van Google Nederland in Amsterdam.

"Deze officiële erkenning als Google Partner bewijst dat wij de knowhow hebben om goed online marketingadvies te geven en dat wij effectieve online campagnes voor bedrijven kunnen maken", vertelt mede-eigenaar Lennart van der Zwan. "Wij tillen de effectiviteit van websites aantoonbaar naar een hoger level." Voor veel bedrijven is online marketing een uitstekend instrument om meer omzet te genereren. NC-websites is al vele jaren specialist op dit vlak en zette met de erkenning als officieel Google Partner een grote stap vooruit. "Voor onze klanten in heel Oost-Groningen – en daarbuiten – biedt dit heel veel mogelijkheden. Tijdens de training leerden wij hoe we betere online campagnes kunnen neerzetten voor bedrijven die meer acquisitie willen via hun website." Certificaten Als officieel Google Partner ontving NC-websites drie certificaten. Het eerste certificaat betreft Google Adwords. Na onderzoek van de aard en omvang van de potentiële doelgroep, doet NC-websites onderzoek naar de kanalen waarmee die doelgroep het best te bereiken is. Met oog op onder meer de concurrentie op internet van de betreffende producten of diensten en een gedegen trefwoordenonderzoek, schat NC-websites op reële wijze de kansen in om een campagne daadwerkelijk winstgevend te maken." De Adwordscampagne wordt gekoppeld aan een door NC-websites voor Google geoptimaliseerde website. Als alles klaar is, houdt NC-websites de resultaten in de gaten door middel van monitoring met geavanceerde meetsoftware: "Zo kunnen wij precies zien welke online marketingcampagne succesvol is en welke aanpassingen nodig zijn voor verdere optimalisering van resultaten." Remarketing Met remarketing herinner je eerdere bezoekers aan je site door middel van advertenties en banners. "Een erg effectieve manier van reclame maken", vertelt Van der Zwan. "Internetters brengen vaak eerst enkele bezoeken aan je site voordat ze daadwerkelijk tot aankoop overgaan. Voorkom dat mensen hun aankopen bij de concurrent doen, door ze aan jouw site te herinneren. Hoe vaker mensen op jouw site komen, hoe groter de kans dat ze bij jou zaken gaan doen. Daarom is remarketing echt een pareltje voor een website die winst wil behalen!" Displaymarketing Adverteren op basis van zoek- en surfgedrag van mensen op internet. Je zet in op een specifieke doelgroep op basis van interesses, bijvoorbeeld sport, reizen, films, muziek maar ook leeftijd, geslacht en woonplaats. Zo bereik je heel gemakkelijk precies jouw doelgroep: "Het bereik van deze manier van campagne voeren is ontzettend groot, omdat je bij je doelgroep binnenkomt via honderdduizenden websites, waaronder grote en gerenommeerde sites zoals nu.nl en ad.nl. Google marketing wérkt. Wij maken het mogelijk voor het bedrijven om hiervan volop te profiteren."