PuurIDee uit Stadskanaal gaat huisstijl gemeente Westerwolde vormgeven

Ter Apel

Fullservice communicatiebureau PuurIDee uit Stadskanaal gaat de huisstijl voor de nieuwe gemeente Westerwolde vormgeven.

Het bureau kwam als beste uit de bus bij de doorvertaling van de ontwerpopdracht en weet Westerwolde met een eigentijds logo krachtig en herkenbaar neer te zetten. Het logo symboliseert de ‘W’ van Westerwolde en verwijst op subtiele wijze naar de Ruiten Aa, Cittaslow en de ruilverkaveling. Het logo bestaat uit vijf kleuren: het groen voor de natuur, het blauw voor de ruimte, het rood voor de cultuur en het oranje voor de historie. Daarbij zijn blauw en groen gelieerd aan het logo van de gemeente Vlagtwedde en zijn geel en rood te vinden in het logo van de gemeente Bellingwedde. Paars vormt de verbeelding van de verbinding. Gemeentewapen Een belangrijke plek in de huisstijl van Westerwolde krijgt het nieuwe gemeentewapen. Het wapen is op 23 oktober bij Koninklijk Besluit verleend aan de nieuwe gemeente. Voor formele doeleinden, zoals op oorkondes en aktes, ambtsketen en officiële correspondentie, zal de gemeente gebruik maken van het gemeentewapen. Exclusief en spaarzaam in gebruik. Slogan De slogan van de nieuwe gemeente Westerwolde is ‘Voert je mee…’. De slogan laat zien dat Westerwolde assertief en ondernemend is en verwijst naar samenwerking en het verloop van tijd. Herindeling Op 1 januari 2018 worden de gemeenten Bellingwedde en Vlagtwedde samengevoegd en gaat de nieuwe gemeente Westerwolde van start. Een gemeente met bijna 25.000 inwoners en een oppervlakte van 280 vierkante kilometer. Kijk ook even op animatie

Auteur

Paul Abrahams