Creatieve mediatypes opgelet

Veendam

Op vrijdag 15 januari 2016 opende het Leefbaarheid- en Duurzaamheidsprogramma van NAM de inschrijfperiode voor mediaprojecten. Creatievelingen krijgen dan een maand lang de tijd om hun ideeën voor een aansprekend Gronings mediaproject in te sturen. De beste projecten maken kans op een financiële bijdrage uit het programma. Uiteindelijk bepalen jury en publiek wie de winnaars worden.

Het woord ‘media’ mag zo breed mogelijk geïnterpreteerd worden: inzendingen kunnen variëren van een fotoboek of film tot een interactieve website. Het is de bedoeling dat de projecten Groningen op een positieve manier onder de aandacht brengen, en een aantrekkende werking hebben op mensen van buiten de provincie. Inzendingen die voor een financiële bijdrage in aanmerking willen komen moeten aan een aantal kaders voldoen. Uiteindelijk worden er tenminste één jurywinnaar en één publiekswinnaar gekozen. De publiekswinnaar kiest u zelf. Vanaf dinsdag 15 maart 2016 kan iedereen op hun favoriete project stemmen op www.namplatform.nl/verkiezing Heeft u een mooi idee om Groningen op de kaart te zetten met een project op het gebied van media? Schrijf dan uw projectplan uit en stuur het voor maandag 15 februari 2016 naar leefbaarheid@nam.nl.

Auteur

Bram Hulzebos